Tantárgyi menetrendek
Aktuális információ
Közös értékelési alapok:
Intézményünk tanulóink értékeléséhez egységes követelményszintet, értékelési alapot fogalmaztak meg munkaközösségenként.
A tanulók számonkérése és értékelése
Számonkérés:
Az intézményben tanuló diákok számonkérése széles palettán mozog szóban és írásban. Amennyiben az oktató megkéri úgy elvárja tanulóitól, hogy a jelenléti számonkérés mellett egyéb digitális platformokon is számonkérhet és értékelhet.
Szóbeli felelet:
A közismereti tantárgyak esetében a felelet időtartama 10-15 perc lehet, formái beszámoló, szóbeli felelet. A kérdéseknek az elmúlt órák tananyagára kell vonatkoznia, azonban, ha a tananyag folytonossága fenn áll akkor visszamenőleg 2-3 órára is utalhat az oktató egy-két kérdés erejéig.
Elvárjuk, hogy a szóbeli felelet önállóan kezdődjön, ha szükséges kérdésekkel segítve történjen meg, amelyeknek egyértelműnek és problémamegoldónak kell lennie.
A felelet történhet, táblánál, fali térképnél, digitális táblánál, sporteszközök felhasználásával.
Írásbeli:
Az írásbeli számonkérés formái: röpdolgozat, témazáró dolgozat, beadandó dolgozat, házi feladat, órai munka, házi dolgozat, teszt feladat, projektmunka, e-learning feladat. A dolgozatok lehetnek nyílt és zárt végűek.
A témazáró dolgozatoknak előre kidolgozottnak kell lennie, időtartama egy tanórát ölel fel, a többi számonkérés meghatározott idejű (15-20 perc). Ennek tükrében a többi feladatlap lehet szintén előre elkészített vagy rögtönzött kérdések feltevésével.
Amennyiben az oktató nem ülteti szét a tanulókat A és B csoportos feladatlapot készít vagy szétültetés esetén maradhat egy csoport.
A füzetek ellenőrzése a tanévben kétszer kerül sor, félév és a tanév vége előtt, amelyet szaktanárok ellenőrzik.
Egységes értékelési szempontok közismereti tantárgyak esetén (matematika, magyar nyelv és irodalom, történelem, informatika)
A szóbeli értékelésnél figyelembe vesszük a tanulónál az elsajátított tananyag minőségi tartalmát, a tantárgy szakmai kompetenciáinak fejlettségét és a diák terhelhetőségét.
Az írásbeli számonkérésnél egységes értékelést alkalmazunk az alábbiak szerint:
0 – 29 % elégtelen (1)
30 – 49 % elégséges (2)
50 – 69 % közepes (3)
70 – 89 % jó (4)
90 – 100 % jeles (5)
A kisérettségi értékelése:
0 – 24 % elégtelen (1)
25 – 39 % elégséges (2)
40 – 59 % közepes (3)
60 – 79 % jó (4)
80 – 100 % jeles (5)
Egységes mérés- értékelési rendszer idegen nyelvből (angol és német nyelv)
Évközi dolgozatok esetén:
0-29 % elégtelen (1)
30-49 % elégséges (2)
50-69 % közepes (3)
70-89 % jó (4)
90-100 % jeles (5)
Kisérettségi esetén az érettségi vizsga értékelése alapján:
0-24% elégtelen (12,5% alatt szóbeli vizsgára nem bocsátható)
25-39% elégséges
40-59% közepes
60-79% jó
80-100% jeles
Szakmai – technikumi munkaközösség:
Felmérő dolgozat:
0%-19% : elégtelen
20%-39%: elégséges
40%-59%: közepes
60%-79%: Jó
80%-100%: jeles
Témazáró dolgozat, kisérettségi:
0%-24%: elégtelen
25%-39%: elégséges
40%-59%: közepes
60%-79%: Jó
80%-100%: jeles
Szakmai – szakképző:
Javaslataink a tanulók értékelésére:
Tantárgyi értékelés
Az értékelési határok a témazáró, valamint a félévi és évvégi dolgozatoknál:
9. évfolyam: a vizsgatantárgyakból az ágazati alapvizsga követelményeihez igazodva:
100% - 80% jeles
79% - 60% jó
59% - 50% közepes
49% - 40% elégséges
39% - 0% elégtelen
10. és 11. évfolyam: a szakami vizsgakövetelményekhez igazodva:
100% - 81% jeles
80% - 61% jó
60% - 51% közepes
50% - 41% elégséges
40% - 0% elégtelen.